Kunstig intelligens og Xbox 360

Lad os forlade format krigen mellem Sony og Microsoft og udforske en gaming fænomener, som uden tvivl forbedrer gaming tendenser – kunstig intelligens, eller AI for mange. Kapret for at gøre nye gennembrud og tendenser i verden af spil, er AI aktivering af indviklede beslutningsprocessen kapaciteter i en software. Tale af AI, Xbox 360 kan prale af en AI-habil system designet og udviklet af mange strålende og innovative ingeniører. Selvom Xbox også har denne funktion, er det mere udtalt og bedre i den nye konsol kombineret med HD DVD-teknologi.

Naturligvis, sådan høj kvalitet konsoller fortjener top-notch spil og udviklerne optrappet til udfordringen. Spiludviklere til Xbox og den nye forbedrede pendant også tilføjet AI programmer til deres spil, giver i spillet personas evnen til at tænke som en virkelig person. Med den enorme strøm af de nye konsoller kommer hele universet af gaming til live. En oversigt over forbedringerne AI bringe til online gaming: ikke-spilleren tegn eller NPCs handle i realistisk måde, for ikke at nævne, at allierede er mere nyttigt og fjender blive mere djævelsk end nogensinde.

Sådanne forsimplede begreber kan ikke fuldt ud at udtrykke fordelen af AI i et spil sekvens. Enkelheden i summen contrives kun til at skjule kompleksiteten af AI bag Xbox 360. Men konceptet på AI er ikke moderne. I virkeligheden, er AI genstand for diskussion, debatter og praktiske simuleringer inden for den akademiske indstilling i år. Chris Satchell, Microsoft’s General Manager for spiludvikling, attesterer dette faktum. Fra udvikling af Pac-Man har spil designere og udviklere beskæftiger brugen af AI, selv om det er bare i sin enkleste tilstand. Tag Pac-Man for eksempel, hvori de vigtigste mål er at spise så mange gyldne pellets som muligt uden at blive spist af “spøgelser”. Denne enkelhed modsvares af de elementære pre scripted AI mønstre anvendes. Spøgelser næsten altid følge en lige linje, men de afviger fra deres vej når de fornemmer din tilstedeværelse. Det er påfaldende, især når din Pac-Man ikke ændrer holdning overhovedet–flytte spøgelser efter stien, skiftende retninger, når de får tæt på dig.

Tyve år senere siden Pac-Man, familie computere og mange computer hardwareændringer, bruge spiludviklere stadig de samme forsimplede AI tricks. Hardwares udvikle sig til at rumme intensiteten af den moderne grafik samt lydsystem for mere bidende lyd. Men trods disse ændringer, AI programmer fortsat at være en form for sidste-øjebliks tilsætning. Faktisk er programmerne anses for at være ubetydelige i gaming. Som følge heraf fortsat NPCs, i vid udstrækning som dumme bots, der ikke flytter selv hvis fanget i en krydsild. Dette er, hvad AI programmerne til Xbox 360 tage sig af.

Satchell bekræfter, at den nye behandling model består af tre kraftfulde symmetriske kerner mere end gør op for manglen på “virkeligheden” i de gamle konsol modeller. Han hævder, at denne nye Microsoft innovation er virkelig en paradigmatiske Skift, fordi standarden for spilkonsoller og pc-hardware er brugen af en enkelt kerne. Han tilføjede, at dette skift til en tre-core system vil tilføje betydelig byrde for spiludviklere liv men tilføjer til større glæde af alle Xbox 360-gamere. Dette er fordi en fuldt AI-habil tre-core system giver større fleksibilitet og flere cykler som gøre gaming mere spændende og interessant.

Nøglen til at opnå, er at sørge for, at AI programmer af den nye Xbox kører problemfrit på alle tre kerner. Udviklere skal derfor tage omfattende sektioner fra deres koder og teste det på alle tre kerner. Som følge af alle disse store anstrengelser tager CPUS vigtigste processor ikke alle byrden af håndtering af flere opgaver; i stedet, de ekstra kerner overtage jobbet. Resultaterne er mere effektiv gaming, skarpere grafik, lyd kvalitet og tænkning tegn, der giver Xbox 360 spil fordel frem for andre.

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *